3.5.2021 Druhý ročník v karanténě+ čarodějnice

Tak jsme se nějak dostali do karantény a nastoupilo zase on-line.

Probíráme slabiky dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě, a tak děti dostaly úkoly:

  1. Najdi doma věci, které začínají těmito slabikami.
  2. Vyber si jednu věc a napiš o ní básničku, příběh nebo aspoň několik vět.

PS: Všechna dílka, která jsem od dětí dostala byla perfektní. Ale opravdu dojemný příběh je od Adélky o věrném německém ovčákovi.

Karanténa pokračuje, ale rej čarodějnic je jen 1 den v roce.
A museli jsme se na ně připravit. 
Přemýšleli jsme jak taková čarodějnice vypadá, kde bydlí, má doma nějakého mazlíčka, je hodná nebo zlá? Co dělá hodná a co zlá čarodějnice, jaká je – trénovali jsme opozita, synonyma, nadřazená, podřazená slova, řazení podle abecedy. A nenápadně se připravovali na to, co nás teď v češtině čeká – slovní druhy – podstatná jména, přídavná jména a slovesa.
Čarodějnice jsme zařadili do matematiky i čtení. 
V pátek děti dostaly dopis, podle kterého mohly čarodějnice oslavit doma s rodinou.
 
A pokud se na čarodějnice chcete naladit třeba teď i vy, pusťte si tyto pohádky – naše oblíbené:
 
Smejko a Tanculienka – Janko a Marienka (https://www.youtube.com/…yDY)
Dorotka a ježibaba (https://www.youtube.com/…Ouw)
a „horor“ pro děti Mrňous a čarodějnice (https://www.youtube.com/…85U)

Plakát MŠ

Plakát ZŠ

Jídelníček

Zajímavé odkazy